Løper opp trapper for kreftsaken

I halvannen time skal de ansatte fra Tratec Solution løpe opp og ned Hanatrappene til inntekt for kreftsaken.
Løper opp trapper for kreftsaken

T-skjortene er allerede trykket opp og stemningen er på topp. 4. mai – fra klokken 17.30 til kl.19.00 – gyver arbeidsgjengen fra Tratec Solutions på Forus løs på oppgaven. De håper at flere hiver seg med.

– Her gang en av oss når toppen, vil bedriften gi 200 kroner til Kreftforeningen. Hver deltaker bør kunne klare minst ti turer opp og ned. Å samle inn 50.000 kroner er målet, forteller initiativtaker Tom Arne Urdal entusiastisk.

UNDER PLANLEGGINGEN av årets teambuilding-arrangement, fikk salgssjefen i Tratec Solutions en idé. Hva med å gjøre noe helt annet denne gangen, noe som gir mening utover det å ha det gøy sammen?

– I en tid har jeg fulgt en tidligere arbeidskollegas kamp mot kreften. Måten han håndterer sykdommen på er imponerende, og jeg skulle ønske at vi kunne vist vår støtte på en eller annen måte, sier Urdal.

HAN KOM TIL å tenke på Hanatrappene, et kjent kulturminne og landemerke i Sandnes, som med sine 306 trinn hevdes å være verdens lengste betongtrapp.

– Hva med å løpe opp og ned der, og få bedriften til å betale for hver gang vi når toppen? Ikke bare er det god trening og sosialt. Vi vil også kunne støtte en god sak, sier Urdal.

Responsen var overveldende, både fra ledelsen og de ansatte. Av de 30 medarbeiderne på Tratec Solutions avdelingskontor på Forus, er det over 20 som foreløpig har meldt seg på.

I TILLEGG STILLER flere fra toppledelsen i Tratec, som er et sørlandsk industrikonsern med rundt 380 ansatte og som i 2021 omsatte for nærmere 800 millioner kroner.

– Et slikt prosjekt er givende for de ansatte å delta på og bidrar til å skape en god bedriftskultur, sier Martin Haga, sjef for Tratec Solution-kontoret.

Med på arrangementet 4.mai blir også varaordfører i Sandnes, Pål Morten Borgli. Dessuten vil Kreftforeningen delta med egen stand.

– At Tratec Solution bruker teambuildingen sin til å hjelpe oss, setter vi utrolig pris på. Kanskje dette initiativet inspirere andre bedrifter til å gjøre det samme, sier markedskonsulent Nina Hansen i Kreftforeningen.

Snakk med oss

Samarbeide med oss?

Vi hjelper deg gjerne med ditt prosjekt.

Ta kontakt

Flere referanser